Czym różni się odpalanie samochodu ciężarowego od odpalania samochodu osobowego z kabli? Jak wykonać to poprawnie?
Przede wszystkim prądy w przypadku instalacji samochodów ciężarowych są znacznie większe a co za tym idzie przewody muszą być NAPRAWDĘ GRUBE, w tym wypadku min to 35mm2.
Długość przewodów do odpalania ciężarówek również powinna być znacznie dłuższa ze względu na trudność podejścia do samochodu ciężarowego i braku jakichkolwiek możliwości jego przesunięcia.
Kolejną opcją jest zastosowanie 2 w pełni naładowanych akumulatorów np. żelowych, które można przenieść w dowolne miejsce, wtedy problem manewrowania, podjazdu do ciężarówki z rozładowanym akumulatorem nie istnieje.
Procedura podłączania przewodów zapłonowych w przypadku instalacji 24V (ciężarówki, autobusy itp.):
WAŻNE: Pilnujmy aby przewody się ze sobą nie zetknęły na żadnym etapie podpinania przewodów rozruchowych do ciężarówki.
Odpalania ciężarówki z kabli niczym nie różni się od samochodów osobowych. Wymaga jednak zastosowania akumulatorów 24V, grubszych przewodów oraz najczęściej w przypadku odpalania instalacji 24V znacznie dłuższych przewodów niż w wypadku aut osobowych.
Jak sobie poradzić w przypadku zbyt krótkich przewodów?
Jeśli w takiej sytuacji mamy zbyt krótkie przewody rozruchowe jednak mamy więcej ich sztuk to można przedłużyć je łącząc ze sobą.